dag 3 op Curaçao!

22 april 2014 - Aeropuerto Internacional Reina Beatrix, Aruba

Daar zijn we weer!! Ook vandaag hebben we weer leuke dingen gedaan. Vanochtend hadden we gebeld om te kunnen kijken of we vandaag nog konden kajakken. Dit bleek niet het geval te zijn. We hebben toen meteen gereserveerd voor morgen. Dus morgen gaan we van 15-17u kajakken bij de mangroves.

Toen hadden we de planning omgegooid en zijn we vandaag Willemstad gaan verkennen. Dus weer met het kleine busje naar Punda (Willemstad) gegaan. Daar aangekomen zijn we gaan lopen. We kwamen allerlei mooie gebouwen  en markten tegen. [zie foto’s]

We hebben langs De handelskade gelopen (wereldwijd bekend), over de speciale Emmabrug gelopen en het Kura Hulanda museum bezocht. De Emmabrug is speciaal omdat deze brug open en dicht gaat voor schepen. Het zijn eigenlijk allemaal kleine bootjes, waarop een bruggetje is gemaakt. Het gaat niet omhoog en omlaag, maar van links naar rechts.

Het Kura Hulanda museum gaat over de opkomst en afschaffing van de slavernij…erg prachtig en tegelijkertijd erg triest. [zie foto’s]

Het was echt super heet, want alles moesten we lopen. Gelukkig hadden we ons wel ingesmeerd, dus zijn we dit keer niet verbrandt en alleen maar een tintje bruiner geworden! Hè dat is vervelend… XD

Rond kwart voor vier gingen we weer terug naar de bushalte en gingen we weer op weg naar huis. De buschauffeur vroeg op een gegeven moment waar wij moesten zijn, dus wij zeiden de toko bij Santa Rosaweg. Na een aantal kilometers gereden te hebben , zag Eva een herkenningspunt maar de buschauffeur reed door!! Uiteindelijk vroegen we dus waar het was en toen zei de man dat er zoveel toko’s zijn. Dus wij nog een keer uitgelegd waar het is en toen moesten we omkeren en kwamen uiteindelijk aan. Na 3 minuten lopen waren we weer in ons appartement. Verder hebben we thuis gerelaxt, pannenkoeken gegeten en straks gaan we slapen!

Bon nochi!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa en mama:
    23 april 2014
    Lieve meiden,

wat fijn dat jullie het zo fijn hebben wij genieten van de mooie verhalen en de leuke foto,s.

Dikke knuffels en xxxxx van uit Pannerden
  2. Marianvanderjagt:
    24 april 2014
    Wat leuk voor jullie dat je veel plezier beleefd op de prachtige week op curacao en jullie hebben leuke foto`s gemaakt hoor. geniet nog maar even het is zo voorbij.

groetjes en liefs tante Marian xx