Zo hoor je tijden niets en zo zitten ze op Curaçao

21 april 2014 - Aeropuerto Internacional Reina Beatrix, Aruba

Nou dat is al weer een tijdje geleden dat jullie van ons gehoord hebben. We zijn de afgelopen weken erg druk geweest met stage en Casa Cuna. Stage hebben we inmiddels afgerond, alleen de reflectieverslagen moeten nog worden geschreven en alles moet natuurlijk netjes in een map komen en ingeleverd worden. Afgelopen woensdag hadden we onze laatste stagedag en donderdag vonden we het dan ook tijd worden om ons te richten op onze VAKANTIE aangezien we nog maar 2,5 week hier zijn, dus als we nog iets wilde doen, moesten we ook opschieten. Nou,,, dat hebben we gedaan. We hebben donderdag onze tickets naar Curaçao geboekt en daarna meteen een appartement gereserveerd. Jeetje dat was wel een last minute actie en het was dan ook echt een gek idee dat we de zondag naar Curaçao zouden vertrekken. Donderdagochtend en vrijdag hebben we nog even hard aan het onderzoek gewerkt, we hadden namelijk feedback gekregen van de docent, dus het was nog even aanpassen geblazen. Zaterdag zijn we rustig begonnen met onze spullen inpakken en zondag was het dan zover!

We vertrokken om 8 uur richting het vliegveld en kwamen om half 9 aan. Het was nog lekker rustig dus we konden eigenlijk meteen doorlopen om in te checken en onze bagage te droppen. Daarna konden we verder door de douane en moest onze handbagage (en onze schoenen...ja ook die moesten uit) nog worden gecontroleerd en vervolgens konden we verder naar de gate. Het werd toch nog wel een beetje spannend, maar we waren beide wel blij dat we vast even konden kijken hoe het ook al weer allemaal gaat voor we weer terug gaan naar Nederland. Na een tijdje wachten kwam er een bus waar we allemaal in konden en waarmee we naar ons vliegtuigje werden gebracht. Ja je leest het goed... vliegtuigje.... Dat was wel even andere koek dan het vliegtuig van de KLM! We stapte in en gingen rustig op onze plaatsen zitten. Het vliegtuig was best smal en het schommelde heen en weer door de wind xD Nadat we de veiligheidsinstructies hadden gekregen in zowel het Spaans, Papiaments en Engels (geen Nederlands) konden we opstijgen. Ook dat ging er nog al wiebelig aan toe en we waren dan ook blij dat het na ongeveer 10 minuten en een paar maag salto's rustiger werd. Na ongeveer 10 minuutjes recht op gelijke hoogte te hebben gevlogen konden we alweer gaan landen! Dit ging gelukkig vrij soepel :) Dusss,,, toen stonden we op Curacao! na onze bagage te hebben opgehaald gingen we naar buiten en probeerde we de mensen van het appartement te bereiken..... maaaarrr.... dat was nog niet eenvoudig.... na verschillende pogingen lukte het nog steeds niet en kregen we steeds te horen dat het nummer niet goed was... we besloten maar een mailtje te sturen in de hoop dat ze deze zouden lezen.... na een tijdje te hebben gezeten kwam er een vrouw naar ons toe die vertelde dat ze opzoek was naar een Lieke en een Eva, en heel toevallig waren wij dat :D Dus we gingen mee en naar ongeveer 25 minuten rijden kwamen we aan bij ons appartement. We kregen een rondleiding en we keken elkaar even aan... zo van... okeee... klopt het bedrag wel bij het appartement?? Het is namelijk echt een riante woning! Het is echt super ruim, we hebben een kast van een keuken en woonkamer, een bovenverdieping met vier 2 persoonsbedden en jawel een warme douche op de badkamer! Veel tijd om even van de ruimte te genieten was er op dat moment alleen nog niet. We hadden namelijk nog een missie te volbrengen namelijk het reserveren van 2 plaatsjes voor het zwemmen met dolfijnen, dus dat gingen we eerst maar eens even doen! Door middel van twee verschillende bussen kwamen we bij de Dolphin-Academy aan  en we hadden geluk! We kunnen aankomende donderdag terecht! De eerste mag om 8.00 uur zwemmen en de tweede om 14.00 uur. Het is voor ons echt super fijn dat er nog 2 verschillende tijden waren op 1 dag omdat er dan steeds 1 kan zwemmen en de ander foto's kan maken. We hoeven ons gelukkig ook niet te ververelen tijdens het wachten, aangezien het in een park zit. (lees zoiets als het dolfinarium)

Vandaag zijn we op tijd opgestaan om boodschappen te doen. De verhuurders van het appartement waren zo lief om ons mee te laten rijden en ons weer op te halen :) Na de boodschappen te hebben ingeslagen en even rustig te hebben gezeten werden we om 12.00 uur door de verhuurders van het appartement naar het strand gebracht. Nou,, dat is toch wel ff een verschil met de stranden die we op Aruba gewend waren! Je moet hier wel entree betalen (ongeveer €2,50,-) maar dan is er ook wat. Er zijn overal barretjes en winkeltjes te vinden, een zwembad, strandbedden en een afgezette baai!. Na een paar strandbedden te hebben uitgekozen zijn we eerst ff lekker gaan zwemmen in de zee! Het was in het begin wel even koud, maar daarna was het heerlijk! Na even gezwommen te hebben we middag gegeten en tijdens het middageten was er van alles te zien aan voorbijgaande mensen.... en mensen die ook op strandbedden lagen (vb. een jonge dame die haar schaamhaar in het openbaar zat te knippen met een nagelknippertje of twee jonge dames die een groot gevecht hadden... XD Na het eten zijn we nog even naar de rotsen gezwommen die er geplaatst zijn om een scheiding te maken tussen een plek om rustig te zwemmen en de wilde zee. We klommen erop (klinkt makkelijker dan het was) en kwamen al snel aan het glibberen en glijden. Na daar van bekomen te zijn zagen we super veel krabben! lees 18 op een rij :P Als je op de rotsen stond, kon je ook de vissen zien zwemmen, dit was echt super gaaf om te zien! Maar toen.... moesten we er ook nog van af... aangezien de heenweg niet echt een groot succes was,, besloten we dat het handiger was om er maar gewoon vanaf te springen... maar dat was toch wel een beetje creepy aangezien er natuurlijk ook stenen op de bodem lagen.. gelukkig waren er ook plekken die diep genoeg waren en waar we de sprong konden wagen :) De rest van de middag hebben we ook heerlijk op het strand doorgebracht en aan het einde gingen we moe, voldaan en zoals altijd weer een beetje rood terug naar ons appartement.

Zie ook de foto's bij de tekst! Foto's van het appartement volgen later.

Ook de rest van onze week is volgepland met allerlei activiteiten en we zullen ons best doen om jullie een beetje op de hoogte te houden!

Liefs van ons

1. Kleineee:
    22 april 2014
    Leukkkkkk!!!! Je moet wel nog ff het weer veranderen op je blog, al weet ik niet of Curacoa nou veel verschil is met Aruba XD
  2. Marianvanderjagt:
    24 april 2014
    Geweldig wat een super verslag hebben jullie weer gemaakt en weer wat mee gemaakt zeg. En wat een mooi foto`s om jaloers op te zijn allemaal leuk hoor dat jullie zo genieten.

Nou geniet nog maar lekker het is zo weer voorbij.

groetjes en liefs van tante Marian xx