We leven nog!!

12 april 2014 - Aeropuerto Internacional Reina Beatrix, Aruba

Zoals sommige van jullie zich misschien al begonnen af te vragen, nee,, we zijn niet van de aardbodem verdwenen....nee, we zijn niet ontvoerd door aliens...nee, we zijn niet verdronken in de zee!! (daar hebben we niet eens tijd voor...!!!) XD

We hebben het alleen super, maar dan ook echt super druk! iets wat jullie misschien ook niet verwacht hadden.

Hoe een gemiddelde dag eruit ziet:
Om half 6!!! gaat onze wekker en moeten we opstaan. We vertrekken rond kwart over 6 richting Oranjestad. We zijn dan ongeveer om 7 uur bij de stageschool van Lieke. Daarna rijdt Eva door naar haar stageschool en zij is er dan rond kwart over 7. De school zelf duurt van half 8 tot 3 minuten over 1. Daarna is Eva meestal nog tot kwart voor 3 op haar stage waarna ze Lieke op gaat halen. Vervolgens gaan we meteen naar Casa Cuna om 3 kinderen te begeleiden bij hun huiswerk. Het is echt fantastisch om te doen! Het contact met de kinderen is erg leuk en het is echt geweldig om te zien dat de kids ook nog vooruit gaan en er meestal ook nog plezier in hebben :)  Meestal zijn we rond kwart over 4 weer klaar en gaan we richting huis. De terugweg duurt vaak lang omdat er altijd wel weer mensen zijn die op de een of andere vage manier niet door kunnen rijden :P Dus uiteindelijk zijn we vaak pas om 5 uur thuis. Dan gaat Eva vaak nog even skypen en begint Lieke vaak alvast met koken. Daarna moet er nog brood gesmeerd worden, moeten we nog afwassen en douche en nog lessen voorbereiden voor de volgende stage dag! dan is het al snel 9 uur en kunnen we eigenlijk al weer bijna naar bed omdat de wekker de volgende dag weer op tijd gaat!

Oohja wat we nog vergeten zijn te vertellen is dat we inmiddels alweer van stageschool veranderd zijn. Lieke loopt stage op Mon Plaisir in klas 6 (groep 8) en Eva loopt stage op Mon Plaisir in klas 2A (groep 4) We lopen alleen wel stage op verschillende locaties omdat de school op het moment wordt opgeknapt en we nu in noodlokalen zitten. Het was wel even omschakelen zo midden in de week. We hadden namelijk op dinsdag 1 april de laatste stagedag op de andere school en begonnen woensdag 2 april bij Mon Plaisir en wat zit er onwijs veel verschil tussen de scholen! Enkele verschillen zijn; de beschikbare materialen, de manier van les geven, de Nederlandse taal beheersing en de begeleiding van individuele leerlingen.

We lopen nu nog stage tot aankomende woensdag, daarna moeten we onze opdrachten nog inleveren en presenteren. De datums hiervoor zijn nog niet helemaal bekend, dus we weten nog niet wanneer we precies klaar zijn en nog even een paar dagen kunnen genieten van onze welverdiende rust.

We zijn op het moment ook aan het kijken of we ook nog een paar dagen weg kunnen, omdat het natuurlijk een unieke kans bied om nu landen te bezoeken die hier dicht in de buurt liggen. We twijfelen nog tussen Orlando met zn super gave attractieparken en Curaçao om met dolfijnen te zwemmen! Natuurlijk hangt hier helaas ook nog een prijskaartje aan, dus als jullie nog iets kunnen missen, we zoeken nog sponsoren. Wil je ons helpen een van deze reizen mogelijk te maken stort dan op giro 777 ( nee grapje, laat het dan maar persoonlijk weten) :P Alle kleine beetjes helpen!

We zullen proberen weer iets sneller van ons te laten horen!

Liefs van ons

1. Marianvanderjagt:
    12 april 2014
    Geweldig meiden wat jullie allemaal niet doen zeg.

Erg druk leventje hebben jullie ik hoop dat jullie echt nog een paar dagen vrij kunnen hebben om wat leuke dingen te doen.

De foto`s zijn ook erg leuk.

Leuk dat jullie er zoveel plezier in hebben hoor.

Nou groetjes en liefs van tante Marian xx
  2. Mama Ry:
    12 april 2014
    Wij zullen zeker iets storten meiden! We willen jullie deze kans niet ontnemen en jullie hebben het na het harde werken van de afgelopen maand ook zeker verdient om even van het eiland af te gaan en iets anders te gaan doen! We weten je rekening nummer Liek, komt voor de bakker! Hopelijk komen er nog veel meer mensen die jullie ( arme studenten) willen sponsoren. Tot wanneer kunnnen mensen iets storten? Is misschien wel goed om te weten! En...iedere euro is meegenomen niet waar?
    Toi, toi en succes met de laatste loodjes, we zijn trots op jullie!
    XX
  3. Karin:
    13 april 2014
    Nog ff volhouden en dan lekker uitrusten. Kan begrijpen dat jullie hiernaar uitkijken.
    Groetjes vanuit Engelen