onze ´vrije´ dagen

18 maart 2014 - Aeropuerto Internacional Reina Beatrix, Aruba

Afgelopen zaterdag had Eva ´s ochtends gezwommen en bleef Lieke thuis (achter de buis...). 's Middags zijn we naar Palm Beach Plaza geweest. Daar hebben we heerlijk rondgelopen. Daarna zijn we naar The California Lighthouse geweest. Dit is een oude vuurtoren en is tegenwoordig niet meer in gebruik. Het was snikheet dus ook daar waren we niet erg lang. Vervolgens hadden we het idee een drankje gaan doen, maar eenmaal dat we langs de Mc Donalds reden wilde Lieke een ijsje halen. Dus dat gedaan en richting huis gereden. Verder waren we redelijk lam door de warmte en hadden we hierna dus niets meer gedaan.

Zondag zijn we 's ochtends vertrokken naar The Butterflyfarm [zie foto's]. Na even zoeken,  hadden we het gevonden. Voor een lokale prijs mochten we naar binnen (vanwege ons langdurig verblijf) en konden we genieten van de mooie vlinders om ons heen. Dit hadden we toch anders ingeschat....want eenmaal dat we binnen waren schrokken we van elke vlinder die midden op je af vloog XD En andere mensen om ons heen liepen op hun dooie gemakje door... oeps!! We kregen een korte rondleiding en hebben de fasen van een vlinder totaal kunnen bekijken. Van eitje tot larve tot pop tot jonge vlinder...of in ieder geval zoiets...XD We hadden nog geprobeerd ergens zo stil mogelijk te gaan zitten, maar de vlinders wilden niet op ons komen zitten. Dit zagen we wel bij een andere vrouw gebeuren. Na The Butterflyfarm reden we door naar The Old Dutch Mill (oude Nederlandse molen). Van buiten lijkt het een molen met een klein cafeteria, maar het is een nightclub.... XD Dus we waren iets te vroeg... :p

Na dit ritje hadden we zin in iets lekkers. We zijn gestopt bij The Paddock, een 'Nederlands' restaurant. Daar hadden we vers gefrituurde vis op met friet. We hadden een tafeltje aan het water, maar regelmatig kwamen duiven naar je toe om te bedelen voor eten....dit was wel ff wennen!! Eenmaal dat onze magen goed gevuld waren, gingen we naar huis. Na een tijdje thuis gezeten te hebben, zijn we nog even naar het strand gegaan. Dit keer niet om te zwemmen, maar relaxen op een stoeltje met een tijdschrift in je handen...en een deel een dutje doen!! Toen was ook deze dag weer om...

Maandag zijn we 's ochtends naar The Donkey Sanctuary (ezelopvang) geweest. Er werden bij deze locatie ca. 53 ezels opgevangen, die gewond zijn geweest (vb. door auto's) of die op een andere manier hulp nodig hebben. Je kon ze ook voeren en aaien. [zie foto's] In de middag hadden we een afspraak staan met onze leerkracht om een tweede poging te doen om te gaan snorkelen. Eva en de juf gingen als eerst het water in, maar toen ze terug kwamen bleek dat er nog steeds/al weer een hele hard wind stond. Je werd gewoon de andere kant opgeblazen....geen succes dus..!! Over een paar weken maken we weer een nieuwe afspraak en hopen we dat 3x scheepsrecht is!!

Toen was het alweer dinsdag. Om 8.00u moesten we ons melden bij Centro di Bario Savaneta. Daar zouden we gaan helpen bij de viering van Aruba-dag voor Savaneta (wijk). We hebben eerst geholpen bij het klaarzetten van sportactiviteiten en waren daarna gevraagd te helpen bij de gebakkraam en bij de sieraden/plantenkraam. We hebben daarvoor nog gekeken naar het hijsen van de vlag, waarbij een meisje het volkslied zong. [zie foto's en video op fb]

Als bedankje kregen we een stuk gebak mee en mochten we een sieraad uitkiezen. Het was leuk om hieraan mee te doen en beter kennis te maken met de Arubaanse bevolking.

Morgen is het dan zover....STAGE en CASA CUNA!! We zijn erg benieuwd!!

Ayo!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marianvanderjagt:
    18 maart 2014
    Leuke foto s en een leuk verslag jullie hebben weer wat mee gemaakt en leuke dagen gehad zo te horen.
    Ik wens jullie veel succes met jullie stagemorgen het komt vast goed/

Groetjes van tante Marian xx
  2. Anneliese:
    19 maart 2014
    Hoi Lieke en Eva,

wat een leuke verhalen allemaal. Ik ben wel een beetje jaloers hoor. Het lijkt me echt een prachtige ervaring.
    Succes verder met je stage en ook nog veel plezier in het mooie weer.

Groetjes van Anneliese
  3. Linda:
    22 maart 2014
    hallo meiden

normaal is mijn blogdag donderdag maar ik heb een beetje een zware en heftige week achter de rug !
    Vanwege een begrafenis die we gister hebben gehad ben ik de hele week al helemaal de weg kwijt .. slecht geslapen en zoveel lopen nadenken van wat nou als mijn oma dood gaat en dat wil ik nog niet etc. nou gister was dus de grote dag.
    Het was erg heftig intens en emotioneel. De dag leek eindeloos te duren en was echt slopend en vermoeiend. Alles bij elkaar heeft de begrafenis bijna 3 uur lang geduurd. Het was wel echt een mooi afscheid en dat deed me dan weer goed. De kaarsjes branden elke avond voor haar en heb het nu ook een plekje kunnen geven.

Maar genoeg narigheid snorkelen was weer niet echt gelukt las ik ??? maar zoals ik al las is drie keer scheepsrecht !
    ik blijf het zeggen maar ik ben zo trots op jullie !! Jullie hebben het naar je zin en vermaken jullie prima. jullie maken ook echt van alles mee !
    Hoe waren de eerste stage dagen want als goed is zijn jullie daar nu ook mee begonnen toch !! De reisverslagen heb ik allemaal gelezen ik moet alleen de foto's nog kijken. meestal wacht ik daar even mee dan kan julio meteen meekijken want die vind het ook allemaal reuze interessant. Ik heb ook weer een weekje kunnen afstrepen het zij nu nog maar 47 dagen .. 6,5 week nog maar oehhhh en dan komen jullie thuis !! EIN-DELIJK !!! kijk er erg naar uit ! Verder heb ik niet zoveel nieuws meer het word maar weer eens tijd dat we skypen !! Dinsdag avond misschien ??? ik hoor het allemaal wel weer.. ik ga genieten van mijn heerlijke vrije weekend ! Jullie ook een fijn weekend en we spreken elkaar snel weer meiden...

Loveee you xxxxxx