een gezellig en leuk weekend

14 maart 2014 - Aeropuerto Internacional Reina Beatrix, Aruba

Bijna een week geleden hebben we voor het laatst een weblog geplaatst....oeps!! Onze straf.....een weblog zo kort mogelijk schrijven waarin toch de afgelopen 7 dagen zijn beschreven....Goed we gaan het proberen!!

Vorige week vrijdag, 7 maart hadden eigenlijk al om 8.00u les...maar natuurlijk wilde onze auto de avond ervoor niet meewerken....we hebben vrijdagochtend als eerst Rudy gebeld. Hij kon uiteindelijk komen en heeft naar onze auto gekeken. Hij kreeg de auto uiteindelijk weer aan de praat, maar hij moest na schooltijd wel bij hem gebracht worden, omdat een kastje gerepareerd moest worden....en dan voel je je dus ook niet meer veilig in de auto... :S

Op school hadden we een les public speaking en gingen we 's middags een wandeling doen in een wijk in Oranjestad en naar het Nationaal Archeologisch museum. De wandeling was op het heetste moment van de dag, dus het water was niet aan te slepen!! Terwijl onze leraar in een hoog tempo, zonder drinken de wijk doorging... 0_0 Het museum was klein, maar mooi. Het ging over het verleden van de Arubaanse bevolking. [zie foto's] Zeer interessant om te zien en te lezen dat de Arubanen een indiaanse achtergrond hebben. Na school waren we naar Rudy gereden en kregen we een leenauto…die zouden we eerst maar voor één dag hebben, maar uiteindelijk werd het pas de dinsdag…

Toen kwam het weekend en daar waren we erg blij mee!! Zaterdag hebben we ´s ochtends gezwommen. Daar hadden we veel zin in, want we hadden een opblaas luchtbedje gekocht. Dus wij lekker luieren op het bedje op het water en genieten van de mooie dag. Daarna zijn we gaan opdrogen op onze handdoeken. Na een tijdje liggen, gingen we weer terug naar huis. Daar kwamen we eigenlijk al gauw tot de conclusie dat we heel erg verbrand waren!! Achteraf zeer logisch….wie gaat dan ook ca. een uur lang op chillen op een luchtbedje op het water?! ….. niet goed over nagedacht!

’s Middags zijn we gaan rijden in onze buurt en hadden we foto’s gemaakt van onze buurt. Je ziet namelijk veel verschillen in alleen al onze wijk….laat staan het hele eiland. [zie foto’s] Daarna zijn we naar Oranjestad gereden en hebben we daar onze eigen ‘fotoshoot’ gehouden XD [zie foto’s] Tot slot hebben we nog boodschappen gedaan bij de Superfood en konden we uiteindelijk ca. 21u avondeten….jeetje wat hadden wij een honger!!

Zondag zijn we naar de Natural Bridge gereden. Dit ging uiteindelijk niet meer via een asfaltweg, maar een grove zandweg…dus we waren super bang dat de auto kapot ging. De Natural Bridge zelf was in 2005 ingestort, maar de natuur eromheen is zo prachtig!! Je kon gewoon nog op deze brug lopen alleen lagen nu alle stukken op het strand….de baby Natural Bridge was nog wel in takt. Na het nemen van een aantal foto’s en video’s zijn we richting Oranjestad gereden. Daar hebben we bij Cafe The Plaza een drankje gedaan en genoten van een Dutch Snack Platter…dat is wel ff lekker als je thuis geen frituur pan of oven hebt!! Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan en maakte we ons klaar voor een nieuwe week school en andere activiteiten.